Mobilier din oțel vopsit în câmp electrostatic și HI-MACS pentru rețeaua de magazine Grid

Rețeaua de magazine Various Brands, deja consacrată de ani buni pe piața articolelor de încălțăminte și îmbrăcăminte sport, a lansat începând cu luna iulie 2018 un nou concept multibrand axat pe principalele mărci vândute: Nike, Puma, Adidas și Reebok, prin care intenționează să se adreseze segmentului mediu și premium de clienți.

Dorind să diferențieze într-un mod fără echivoc cele două concepte, pentru noul GRID proprietarii au dorit un concept unic de retail bazat pe o punere în valoare cât mai bună a produsului expus și a “încărcării la raft.” În acest scop, după o atentă selecție a fost ales studioul de arhitectură și design PICK TWO, deja consacrat pe piața designului de retail din România de ani buni.

Astfel PICK TWO propune un design contemporan, minimalist, semi-industrial și complet atipic designului de retail cu articole sportive. “GRID este un concept de magazin cu produse vestimentare ce își are originile în lumea contemporană, o lume fizico-digitală în care mare parte din viața și interacțiunile noastre se petrec cu ajutorul tehnologiei.

Ideea principală a pornit de la matricea binară de 0 și 1, matrice care a devenit GRID-ul fizic în care stau produsele pe care le prezentăm. Astfel am conturat întregul mobilier bazat pe un pătrat care amintește de GRID-ul digital. Bibliotecile, corpurile de expunere și decorațiunile sunt variațiuni ale acestei forme geometrice care leagă lumea analogică de cea digitală,” spune arhitectul Sebastian Mândroiu, coordonatorul proiectului GRID.

Astfel atât mobilierul perimetral, cât și mobilierul de câmp au fost propuse sub forma unor cuburi de metal care, puse la un loc, formează “matricea binară.” Acestea au fost fabricate din oțel vopsit în câmp electrostatic, expunerea de produs făcându-se pe polița de pal în care au fost încastrate linii de lumină led, pentru fiecare poliță mergandu-se pe principiul “un singur produs pe o poliță de expunere.” Pentru a pune în operă cerințele beneficiarilor din punct de vedere al expunerii, cât și al “încărcării la raft”, au fost alternate matricile de așa natură încât să fie posibilă expunerea colecțiilor combinând articolele de încălțăminte cu cele de îmbrăcăminte. În acest sens mobilierul de perete a fost prevăzut cu polițe expunere din pal melaminat, dar și cu bări de haine fabricate din oțel vopsit în câmp electrostatic ce permit expunere pe umeraș.

Pentru accesoriile de tip rucsac, șapcă, ciorapi etc. au fost propuse panori din mdf vopsit și panouri din tablă îndoite la abkant și vopsite în câmp electrostatic. Toată suprafața acestora a fost prevăzută cu perforații realizate fie cu tehnologie cnc, fie cu laser, perforații ce permit poziționarea rapidă și flexibilă a hangerilor de expunere, fabricate prin strunjire din inox.

În zonele de probă pentru pantofi clasicii tabureți cu scăunele au fost înlocuiți cu canapele de probă generoase, din materiale textile luxoase, catifelate, dar certificate pentru trafic intens. În acest caz matricea binară a fost realizată prin coaserea separată a elementelor de tapițerie, procedeu integral manual ca elemente disparate, dar care asamblate ulterior împreună formează “gridul” urmărit. Baza canapelelor a fost carosată cu plintă din inox satinat atât din motive estetice, cât și legate de protecție.

 

Piesa de rezistență a magazinului este însă recepția, cash deskul. Poziționat cap de perspectivă în fundalul spațiului, acest element de mobilier comercial vine cu un design minimalist, dar fabricat numai din materiale premium care să îndeplinească concomitent mai multe cerințe solicitate de beneficiari: să fie realizat dintr-o bucată fără îmbinări vizibile, să fie rezistent la trafic intens și să permită întreținere și mentenanță foarte uăoară. Singurul material în măsură să răspundă la toate aceste cerințe a fost HI-MACS, Piatră acrilică naturală de la LG HAUSYS. Corpul principal al recepției a fost carosat cu culoare deschisă ce dispune de cipsuri perlate de mici dimensiuni, HI-MACS Pebble Pearl, peste care a fost așezată o volumetrie fabricată dintr-un finisaj din noua colecție HI-MACS Concrete lansată în 2018 și inspirată din texturi urbane de ciment și beton, HI-MACS Chic Concrete. Sigla GRID de pe frontul cash deskului a fost fabricată din HI-MACS Lucent, culoarea Opal, prin procedeul intarsia ce permite un finisaj la față fără luft vizibil sau palpabil specific doar suprafețelor din materiale composite și care permite trecerea luminii led doar prin suprafața translucentă, fără umbre pe contur.

Conceptul de retail GRID intră pe piață cu o abordare unică, nemaiîntalnită în retailul de fashion din lumea sportului atât din punct de vedere al designul minimalist pentru a cărui punere în operă s-au utilizat numai materiale premium, cât și al mixului de produs propus consumatorilor și care vine să ocupe o nișă de piață neacoperită de marile rețele multibrand ca și nivel de preț, iar de cele monobrand ca și varietate de produse. Conceptul bazat pe mobilier din oțel vopsit în câmp electrostatic, deși inspirat din zona industrialului, este pus în valoare prin combinarea cu elemente iluminate, prin textura suprafeței vopsite și prin alternarea cu materiale luxoase cum ar fi HI-MACS sau canapele catifelate.

 

Design: Pick-Two, arch. Sebastian Mândroiu, arch. Iuliana Dincă

Fabricație și engineering: Atvangarde

Photo credits: GRID

Locație: PITEȘTI - VIVO SHOPPING CENTER - IULIE 2018, CONSTANTA - CITY PARK - 2022

Vrei și tu un astfel de proiect?

Ații au căutat: mobilier din oțel vopsit în câmp electrostatic, mobilier din HI-MACS, cash desk, recepție HI-MACS, HI-MACS Concrete, plintă din inox satinat, canapele de probă, panori din mdf vopsit, panouri din tablă îndoite la abkant, hangerilor de expunere accesorii cu bări de haine fabricate din oțel vopsit în câmp electrostatic, polițe expunere din pal melaminat, bări de haine, mobilier de câmp, mobilier de perete, mobilier comercial, mobilier pentru magazine, mobilier magazin pantofi, GRID, PICK-TWO, VARIOUS BRANDS, ATVANGARDE

Galerie Foto

Contacteaza-ne