Concept de design contemporan pentru mobilier comercial premium. Samsonite Flagship Store Baneasa Shopping City.
Ce face ca un magazin sa fie flagship?
”Un magazin emblematic poate fi magazinul principal dintr-o retea de magazine, ar putea detine cea mai vasta gama de produse sau articole exclusive, ar putea fi cel mai mare magazin dintr-o retea sau ar putea fi amplasat intr-o locatie prestigioasa care atrage foare multi clienti.Un magazin emblematic poate actiona ca o vitrina pentru o marca sau un retailer, obiectivul sau fiind de a atrage clientii catre marca respectiva chiar mai presus de a realiza vanzari.Accentul se focuseaza pe experienta si pe crearea unui magazin de tip destinatie pe care oamenii doresc sa-l viziteze.Unele dintre cele mai cunoscute magazine emblematice sunt atractii turistice in sine.” explica Matius Ichim de la Matius Studio.”Un magazin emblematic are de obicei un concept de design unic gandit, propus si implementat de studiouri de arhitectura si design dedicate proiectelor de retail, ingineri specialisti in amenajari si fabricatori de mobilier comercial. ” continua Matius.
Magazinul Samsonite inaugurat in luna aprilie la Baneasa Shopping City deschide politica de expansiune si remodelare vizuala a marcii Samsonite in Romania.In coautorat cu arhitectul Andrei Cretu de la BECAUSE DESIGN MATTERS, Matius propune un proiect de amenajare cu design contemporan focusat nu doar pe expunerea de produs premium dar prin utilizarea unor materiale de foarte buna calitate-marmura, placari de pereti cu riflaje de alama si mdf vopsit, sisteme de iluminat- sa creeze pentru consumator o experienta de retail de calitate.
Mobilierul pentru retail din magazin a fost gandit tinand cont de dimensiunile mari ale produsului, pe verticala, propunand in acest sens elemente perimetrale fabricate din aluminiu vopsit in camp electrostatic finisaj alama si polite de sticla securizata si vopsita.Continuitatea modulelor de expunere in magazine de acest tip a fost intrerupta pe fiecare perete de placari cu panouri riflate alama si mdf vopsit.Pentru zona de produse mici, de tip rucsac au fost fabricate sine verticale perforate si hangeri expunere intercalate intre panouri din sticla pe toata inaltimea peretelui.
Pentru mobilierul de camp su fost propuse insule de expunere magazin ce au fost fabricate din mdf vopsit si sticla vopsita in acelasi finisaj.Designul flexibil permite atat expunere de produse mari de tip troler cat si genti de mana sau accesorii.
Tematica placarilor cu panouri riflate din mdf vopsit si alama este reluata la mobilierul de cash desk unde contrastul de fond negru si auriu a fost schimbat cu fundal alb.Pentru blatul de lucru al tejghjelei a fost utilizat HIMACS, material compozit acrilic de inalta performanta la utilizare zilnica in spatii de trafic intens.
Fatada placata cu panouri riflate premium.
Elementul poate cel mai distinctiv al magazinului, ce atrage imediat atentia este insa fatada.Avand doua laturi generoase spatiul a fost gandit cu doua intrari pentru a surprinde traficul de pe ambele culoare ale galeriei comerciale. Panouri riflate de peste 4m pe toata inaltimea fatadei de tip floor-to ceiling, intercalate cu suprafete vitrate mari permit vizibilitate in tot spatiul si permit comunicarea neobturata a spatiului interior cu galeria.
“Proiectul Samsonite a fost unul din cele mai provocatoare de pana acum si a fost posibil de realizat doar lucrand in echipa.De la concept, arhitectura de retail, implementare concept, engineering de fabricatie mobilier comercial, nimic nu a fost ratat.”, incheie Matius.
Obiectiv: Magazin Samsonite, Baneasa Shopping City, aprilie 2023
Design: Arh.Matius Ichim-Matius Studio, Arh.Andrei Cretu-Because Design Matters
Fabricatie si engineering: Atvangarde
Foto: Atvangarde
Materiale: panouri riflate mdf vopsit/alama, panouri pereti sticla